#vásárlási szokások








Alig bízunk az élelmiszerek tájékoztató címkéjében
 

Alig bízunk az élelmiszerek tájékoztató címkéjében

A vásárlók fele olvasgatja az összetevőket és E-számokat soroló címkét, de csak a felük hiszi is el, amit ott lát. Egy online felmérés azt is megnézte, hentesnél, zöldségesnél vagy szuper-, hipermarketben vesszük-e inkább meg a húst, zöldséget, gyümölcsöt.

hvg.hu hvg.hu




Nem minden az ár: vásárolunk nemzeti büszkeségből is
 

Nem minden az ár: vásárolunk nemzeti büszkeségből is

Furcsa vagy sem, de nagyrészt ugyanazért veszünk lokális, mint globális terméket: ár/érték arány, ismertség, jó tapasztalatok stb. De azon azért volna csodálkozni való, hogy a márkák származási helye képes lehet jobban befolyásolni a vevői döntést, mint az ár vagy a csomagolás. A Nielsen globális felmérésében mi vagyunk azok, akiknek a döntésben az átlagosnál fontosabb lehet a nemzeti büszkeség.

hvg.hu hvg.hu

Seres: Übü király miatt zárva
 

Seres: Übü király miatt zárva

A rezsim futószalagon gyártja teljes fölösleges, a polgárok napi, privát életébe beavatkozó döntéseit. A boltok nyitvatartásáról, a magánnyugdíjakról, az egészségügyről, gyerekeink iskoláiról és tankönyveiről. Hogy miért? Ők sem tudják.

Seres László Seres László



Így vásárol a magyar
 

Így vásárol a magyar

Átlagosan 2500 forintot költ a magyar egy vásárlás alkalmával. A GfK legfrissebb felmérése szerint egyre többen fizetnek kártyával, és kicsit kevesebben mennek hipermarketekbe.

MTI MTI

Ha magyar, akkor nyilván megveszem
 

Ha magyar, akkor nyilván megveszem

Magyarnak magyar legyen az áruvédjegye? Csak, ha a "magyar" jelző immár végérvényesen annak szinonimája, hogy "jobb, mint a többi cucc, ami ugyanennyibe kerül".

Seres László Seres László